mijn werkwijze
In overleg met jou bepalen we welke ruimtes er gefotografeerd worden. Hierna maak ik een inschatting van de tijd en kosten. Afhankelijk van het aantal ruimtes die in beeld gebracht moeten worden, zal de fotosessie één of meerdere dagdelen in beslag nemen.
- Tijdens een fotosessie voor Interieurfotografie gebruik ik ongeveer 80% van de in de woning aanwezige meubels en decoratie.
- Ik maak gebruik van een checklist voor vastgoedfotografie die jouw klant vooraf aan de shoot toegezonden krijgt. Hierin staan duidelijke stappen die de verkoper kan volgen om hun huis verkoopbaar te maken.
- Door elke ruimte met de juiste meubelstukken en bijbehorende accessoires een bepaalde sfeer en functie te geven, worden ze ook zo beleefd door de kijker of potentiële koper. Dit verhoogt de kans op een snellere verkoop.
- Ik werk bij voorkeur met natuurlijk licht en zonder een extreme groothoeklens. Met de juiste apparatuur en vooral door gevoel voor sfeer en compositie met elkaar te combineren, lever ik onderscheidende foto’s.
- Ik werk niet met een maximaal aantal foto’s. De meest optimale presentatie staat voorop, ongeacht het aantal foto’s dat daarvoor nodig is.
- De selectie van de beste en mooiste foto’s maak ik direct na de fotosessie. Daarna corrigeer ik de foto’s en bewerk ik de kleur- en witbalans. Ik zorg voor rechte lijnen, symmetrie en werk eventuele kleine oneffenheden weg.
- Naast een goede impressie van de woning en de tuin, is het erg belangrijk dat er goede sfeerbeelden van de omgeving worden gemaakt. Tenslotte zijn niet alle potentiële kopers bekend met de buurt.
- Binnen vijf werkdagen ontvang je de complete presentatie van alle foto’s via WeTransfer.
Heb je vragen neem gerust contact net mij op,
ik help je graag!